Csak úgy, zárójelbe
2010. június 16. írta: BéKu

Csak úgy, zárójelbe

Mostanában sok érdekes folyamat történik. A Fidesz a Nemzeti Együttműködés Rendszerének felépítésén munkálkodik. Már (nagyságrendileg) lefelezték a parlament létszámát, és jelentősen csökkentették az önkormányzati képviselők számát, ráadásul alapjaiban változtatták meg azok megválasztásának rendszerét. De dúl az alkotmányozási láz, és készül az új médiatörvény is. Folyamatosak a személycserék, napi szinten több, valamelyik állami intézmény/cég/szervezet vezető beosztású figurája kap útilaput, vagy távozik önként és akkor Sólyom László megszellőztetett leváltásáról még nem is beszéltem...

Szóval zajlik az élet, a közélet iránt érdeklődő emberkék biztosan nem unatkoznak, így én sem. Kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki ebből az egészből, mert nem igazán látni még. Bár a cél adott: létre kell hozni a Nemzeti Együttműködés Rendszerét, bármi legyen is az.

***

Párt hete, még a nagy felforgatósdi kezdete előtt, amikor az új Alkotmány kérdése központi téma volt, előkerestem egy 3,5 fél évvel ezelőtt, még gimisként összetákolt előadásomat a témában (amivel egyébként regionális TDK-t is nyertem, muhaha :D). Kíváncsi voltam, mennyit változott a véleményem azóta, illetőleg hogy én anno mivel indokoltam az új alkotmány szükségességét, mi az, ami nem tetszett a jelenlegi alaptörvényben.

Nos, azt kell mondanom, hogy bár azóta volt egy választás, ahol kétharmados többséget szerzett a győztes párt, és volt egy kormányváltás is, de amiket 2006-ban, "gyerekfejjel" bizonyos okokból megfogalmaztam, azt most is vállalhatónak tartom, a megváltozott politikai légkör ellenére is. Azok ugyanis nem pártszimpátia, hanem meggyőződés kérdései számomra.

Alapvetően több olyan dolgot megemlítettem anno, amiknek a valódi jelentőségét, vagy egy más kontextusból való értelmezését talán csak most fogom fel igazán. Látva a  Fidesz irdatlan tempóját, és azt az irányt, amit most követ, egy szemernyi kétségem sincs affelől, hogy két-három éven belül új alaptörvénye lesz Magyarországnak, akár megegyeznek a pártok egymás közt, akár nem.

Hogy milyen lesz annak tartalma, az viszont kérdéses. Nyilván ezen el lehet majd vitatkozgatni, ki milyen rendszert képzel el, mire helyezné a hangsúlyt stb. De bízom benne, hogy ha máshol nem is, legalább ebben a kérdésben mértékletesek maradnak, és győz a racionalitás a rövidtávú érdekek helyett.

Egy azonban biztos, és ebben tökéletesen egyetértek a Fidesszel, szerintem is kell az új alkotmány: "Véleményem szerint tehát a rendszerváltást teljessé tenni csak egy formailag új, tartalmilag kidolgozott, népszavazás által szentesített alkotmánnyal lehet." - mondá BéKa 2006-ban. Tehát anno, és most is a szentesítő népszavazás mellett állok, hiszen mégis csak Magyarország alapjait határozza majd meg mindaz, amit összetákolnak nekünk szeretett politikusaink és az ő szakértőik. Tehát jogos az igény, hogy majd mi, egyszerű földi halandók is véleményezhessük azt.

Egyébként ennek szellemében zártam a mondókámat is pár éve, amikor idéztem egy német filozófust, bizonyos Hegelt, aki volt szíves azt mondani, hogy: "A nép kell, hogy alkotmányát a maga jogának ás állapotának érezze, különben ez az alkotmány meg lehet ugyan külsőleg, de nincs jelentősége és nincs értéke." Ez utóbbi gondolatot egyébként ajánlom az alkotmányozni készülő pártok figyelmébe is, tartsák ezt szem előtt munkájuk során!

A bejegyzés trackback címe:

https://kismoszkva.blog.hu/api/trackback/id/tr702041117

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az új világrend régi-új Bibliája és régi új Alkotmánya 2010.06.26. 08:46:18

Az Új Világrend régi-új Bibliája és régi-új Alkotmánya   Ma, amikor a sírba szálló világrendi szigorítja a diktatórikus intézkedéseket Magyarországon az Orbán Helytartósággal és a Helytartótanács „ellenzéki” tagjai kénytelen assz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiselefánt 2010.06.16. 14:18:13

És vajon mitől lenne jó nekünk az a népszavazás? A szavazók oly "bölcsek" voltak, hogy 2/3-ot adtak a Fidesznek. Hát én nem tudom, megszavaznák-e ezt a sok alk.módosítást! Én tuti nem! A hócipőm tele a Fidesszel!

kiselefánt 2010.06.16. 14:22:19

BéKa! Mivel te a Fidesszel szimpatizálsz, hát arra lennék kíváncsi, Neked mi a véleményed az elmúlt hetek eseményeiről! (Konkrét tv.javaslatokról, konkrét intézkedésekről, ne csak nagy általánosságban beszélj!)

BéKu 2010.06.16. 18:07:51

@kiselefánt: Nyugi :-))

A Népszavazás pedig arra jó, hogy ad egy képet az alkotmány elfogadottságáról. Mintegy legitimálja azt.

Amúgy meg a szavazók igenis JÓL tették, hogy kétharmadot adtak a Fidesznek. A probléma nem ez. Sokkal inkább az a baj, hogy a Fidesz nem tudja helyén kezelni ezt az eredmény, és nem igazán mértékletes, ami viszont már nem jó.

Nekem elsősorban a személyi döntések nem tetszenek: Domokos ÁSZ-elnöknek jelölése pl kabaré, ugyanúgy, mint ahogy az is, hogy fideszes(!) politikusok (Áder, Schmitt) neve merült fel köztársasági elnöknek.

Konkrét törvények... mire gondolsz pontosan?

Az önkormányzati törvényt már bíráltam többször is. Alapvetően ez az, ami a leginkább kifogásolható. A többi tv-vel, amit eddig elfogadtak, szerintem nincs probléma, bár nyilván a részleteken lehet vitatkozni, ott én sem mindenben értek egyet.

galagonya 2010.06.16. 19:13:46

A lényeg a részletekben rejlik.

Látod, látod ez volt amitől a demokraták féltek "a Fidesz nem tudja helyén kezelni ezt az eredmény, és nem igazán mértékletes".
A személyi kérdésekben pedig egyszerűen érthetetlen és felháborító. Szépen lassan jön vissza a pártállam.

MÁS
bagolyfeszek.nolblog.hu/archives/2010/06/16/Bloggertorveny/

BéKu 2010.06.16. 19:55:14

@galagonya: Megmondom őszintén még nem olvastam az új médiatörvény tervezetét.

Szalai Annamária korábban azt mondta egy, a mandinernek adott interjújában, hogy a blogok tartalmában nem akarnak beleszólni.

mandiner.blog.hu/2010/05/11/nem_a_blogok_tartalmaba_szeretnenk_beleszolni

Várom, hogy mi lesz belőle. Mindenesetre a sajtószabadságot, vagy a véleménynyilvánítás szabadságát korlátozó bármilyen javaslatot elutasítok (kivétel a gyűlöletkeltést, vagy a személyiségi jogok megsértését, de ezt eddig is külön szabályozták)

Visszatérve: Mondom - a Fidesz abba nem gondol bele, hogy a kocka megfordulhat, és a most hozott intézkedések könnyen visszahullhatnak RÁJUK.

Személyi-kérdés: csak hogy valami pozitívum is legyen. Bihari Mihály jelölése például mindenképpen megsüvegelendő.

Ha lecserélik Sólyomot, majd utána őt jelölik a másik alkotmánybírónak, akkor örülni fogok. És kapnak tőlem egy pirospontot :-))

kiselefánt 2010.06.16. 22:20:39

BéKa! Tudom, mire jó a népszavazás, ez cinizmus volt a részemről. Ugyan, indokold már meg, miért jó a 2/3? Úgy tűnik, nem ismered te még a Fideszt! A kritikát nem viselik el (l. médiatörvény), a leszakadó réteg nem érdekli őket (l. 16%-os adó).

kiselefánt 2010.06.16. 22:27:18

Aztán, hogy folytassam a sort: az önkormányzati választások tv.tervezete, az egész önmagáért beszél. És méltatlan,amit Sólyommal csinálnak! Mindenhová csak a partkatonákat ültetnék be. A képviselőik meg mindenre bólogatnak.

kiselefánt 2010.06.16. 22:33:23

(Bocsi: pártkatonák.) Szerintem Orbán bólogatójánosok országát építené magának, mindenki úgy fütyüljön, ahogy neki tetszik, csókoljuk meg még a lábnyomát is! Hát ez az ő nemzeti együttműködése! Én, ha fideszes képv. lennék, akkor fölköpnék és aláállnék!

kiselefánt 2010.06.16. 22:36:27

Bocsánat a kitörésekért, de fölment a pumpa! Amúgy veled semmi bajom. :-)

BéKu 2010.06.16. 23:52:48

@kiselefánt: NYUGI! :-))

A médiatörvényt nem ismerem, úgyhogy erről egyelőre nem mondok véleményt.

Önkormányzati tv-t már kitárgyaltam. Sólyomot szintúgy.

Az egykulcsos adó szerintem JÓ! Végre vége lesz az álszent adózásnak. A közteherviselés pedig arról szól, hogy MINDENKI hozzájárul a közöshöz. Senki nem fog kevesebbet keresni, a minimálbér emelve lesz, akinek meg gyereke van, az plusz kedvezményeket kap majd, szóval...

A személy politikájukról szintén tettem már említést. A nemzeti együttműködés meg csak egy szlogen, nem is kell bele többet képzelni.

Szerintem ezt a köpködős témát nem a fideszes képviselőknek kellene megtenniük, hanem azoknak, akik eddig kormányozták az országot, miattunk tartunk ugyanis ott, ahol...

Ezt ne felejtsd el! :-))
süti beállítások módosítása