Kopogtató I. (LMP)
2010. február 11. írta: BéKu

Kopogtató I. (LMP)

Remélem ma is idetéved egy-két LMP-s, és elmagyarázza nekem, hogy mi ez az állandó hivatkozás arra, hogy azért nem megy olyan ütemben a cetlik begyűjtése, mint amilyenben tervezték, mert a "nagyok" (elsősorban a Fidesz) lerabolják előlük a terepet?

Hát az ajánlószelvény nem arról szól, hogy annak adom, akivel (elsődlegesen) szimpatizálok? 8 millió kopogtató van, elvileg jut mindenkinek (ha a Fidesz 2 milláját leszámoljuk, akkor is amrad még HAT millió!!!). Ha én nem a Fidesznek akarom adni, hanem az LMP-nek, akkor úgyis nekik fogom. Ha viszont a Fidesznek, akkor jöhet akkor már az LMP-s gyűjtő, amikor a postás kihozza, és ott toporzékolhat mögötte, akkor sem fogom neki odaadni, mert hogy ez nem erről szól.

Csak azért merült ez most így fel bennem, mert a 176(betűvel).blog.hu-n gyakorlatilag mindegyik bejegyzés erre hivatkozik, hogy azért nem megy a gyűjtés, mert a Fidesz, mert a Jobbik. Ha van 750 szimpatizánsotok (akiknek elsődleges pártpreferenciája TI vagytok), akkor azok úgyis nektek fogják adni. Ha viszont nincs...

Szóval mondjátok már el, hogy ti hogyan látjátok ezt, és legfőképpen, hogy hogy haladtok!

A bejegyzés trackback címe:

https://kismoszkva.blog.hu/api/trackback/id/tr771748643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fetso 2010.02.11. 13:04:11

Szia!
Nem vagyok LMP tag, de ezzel egyetértek. Ezt már leírtam, de ide is kopizom, hogy más is lássa.

Mi az antidemokratikus abban, hogy a FIDESZ két millió szavazatot akar gyűjteni?
Ugyanaz, hogy egyes embereknek van pénzük arra, hogy nyaranta több millió liter, nagyon sok köbméter IVÓVIZET kilocsolhatnak a kertjükbe, medencéjükbe. Másoknak meg nincs ivóvíz a faluba...
Tehát ha nekem 750 cédulára van szükségem akkor biztonsági alapon gyűjthetek 1000 vagy 1500, de minek 10000? Ja, hogy ne jusson másnak? Vegyem el a lehetőséget mások elő, mert nekem módom van rá (népszerűség/pénz/aktivista)!
Ez alapvető gondolkodás módbeli különbség (szerintem hiba). Az, hogy valamire egy adott szituációban van lehetőségem még nem jelenti azt, hogy ki is kell használnom!!!
Ghandi egyszer azt mondta, hogy a föld elegendő az emberiség szükségleteinek kielégítésre, de nem elegendő minden ember igényének kielégítésére (nem szó szerinti idézet).
Tehát ha a FIDESZ nem a lehetőséget akarja a mostani szervezeti hátterével (visszaélve erőfölényével) más pártoktól, akkor megelégszik annyival amennyire szüksége van, és nem erő demonstrál!
Természetesen a leírtak nem csak a FIDESZ-re, hanem az MSZP-re és a többiekre is igaz!
A gyakorlatban a gyűjtés személyes megkeresésen alapul, így ha igazi is a matek amit leírsz, akkor sem, így van a valóban. Mivel akinek kerületenként csak egy-két embere van az később jut el az "ingadozókhoz". Ez a lényeg, ahogy írod is a pártfix szavazókhoz tök mindegy ki, mikor jut el...
Természetesen a pártok annyit gyűjtenek amennyit tudnak/akarnak ez törvényes, de a hozzáállás nekem nem a demokrácia csúcsa!
Persze ez nem mentség az LMP-nek arra, hogy nem lett meg a 750.

fetso 2010.02.11. 13:06:07

@fetso: javítás...
Tehát ha a FIDESZ nem a lehetőséget akarja a mostani szervezeti hátterével (visszaélve erőfölényével) más pártoktól ELVENNI, akkor megelégszik annyival amennyire szüksége van, és nem erő demonstrál!

BéKu 2010.02.11. 13:33:46

@fetso: Én meg leírtam a másik poszt (Még egy kicsi LMP) alá, hogy szerintem is hülyeség a 2 millió kopogtató összegyűjtse, de ez attól még nem anti demokratikus.

A fidesznek van ennyi PÁRTFIX szavazója, kopogtató marad elég a többieknek is. Nem ezen fog múlni. Viszont hivatkozási alapnak tökéletes. Még ki se hordták mindenhova a kopogtatót, de már lehet magyarázni a bizonyítványt. Szerintem EZ nem kell.

Van még 1 hónap, addig simán meg lehet az a 750 kopogtató! Ha a végén sincs meg, akkor lehet magyarázkodni, de hogy már rögtön a rajt után?

BéKu 2010.02.11. 13:40:47

Halkan jegyzem meg, hogy lehet hogy az én kopogtatóm majd az LMP-nél landol. Még nem döntöttem véglegesen. Ehhez egyrészről az kell, hogy a Fidesz ne jöjjön érte, másrészről meg az, hogy megérje nekik adni, vagyis ne az legyen, hogy van 100 kopogtatójuk, és megkapják a 101-nek az enyémet, hanem ha mondjuk 600 valamennyinél tartanak, akkor már megéri nekik adni, mert akkor van esély arra, hogy "nem vész kárba" a kopogtató.

fetso 2010.02.11. 13:45:28

@BéKa:
Azzal teljes egyetértek, hogy gáz már az elején elmondani miért nem fog sikerülni. DE a média/pénzügyi lehetőségek hangoztatása és a rendszer kritika mehet!
A többit a másik poszthoz írtam :)

fetso 2010.02.11. 13:49:56

@BéKa:
Azt meg én nem értem, hogy mi a különbség számodra a 101 LMP és mondjuk az 5001 Fidesz között? Mind a kettő "kárba vész", ebben az esetben egyiknek sincs szüksége rá!
Ha pedig ma odaadod az LMP-nek akkor eggyel több van, és már ma azt tudják a hasonló kétkedőknek mondani, hogy lám egyel megint beljebb vagyunk. Ha hatszázan várnak arra, mint Te, hogy 600 legyen, na akkor lesznek bajban! :)

BéKu 2010.02.11. 14:13:56

@fetso: EP-választáskor is nálam maradt a kopogató. Nem jött érte senki, én meg mindig elfelejtettem bevinni. Nagyszüleimé szintúgy.

"DE a média/pénzügyi lehetőségek hangoztatása és a rendszer kritika mehet!"

Erre válaszoltam a másik cikk alatt. Ezzel nem értek egyet. Szerintem az nem korrekt, hogy valaki évtizedekig épít fel magát, más pedig azért kiabál, hogy a semmiből előbukkanva ugyanazokat kapja, mint a másik.

Az teljesen jogos elvárás, hogy a jelöltek egyformán legyenek kezelve, de amíg nem jelölt valaki, addig ez az érv nem érvényes.

Amúgy jah, végülis ilyesformán mindegy hova kerül. De most na, én egy fideszes szimpatizáns köcsög vagyok, elsőkörben őket támogatnám, de az LMP is nagyon "izgat" :-))

Amúgy ha már kopogtató. Tegnap feltörtek egy csomó postaládát Józsefvárosban, ma meg ez van: www.hirszerzo.hu/cikk.alfideszes_kopogtatocedula-gyujtoket_fogtak_jozsefvarosban.139935.html

Szóval hihetetlen mennyire visszaélnek MÁS pártok a fidesz népszerűségével

lehetmas 2010.02.11. 15:24:56

Kedves Béka!

Örömmel vesszük, hogy az LMP-nek adod a kopogtatótad! Szerintem ne késlekedj!
A Pécskőnél lévő fodrászat hivatalos gyűjtőhely! :)

Ha a másik esélyes a Fidesz, gondolj arra, hogy nekik úgy is meglesz! (Meg amúgy is, nem érzed úgy, hogy azért ők is megérik a pénzüket?)

Mint ahogy az LMP-nek is meglesz!!! :)

BéKu 2010.02.11. 16:02:26

@lehetmas: Sajnos az elsődleges pártprefernciám a fidesz, sorry :-)

lehetmas 2010.02.11. 16:18:41

Mindenkinek a "szívejoga"!

Hajrá Kaya Ibrahim! :)

galagonya 2010.02.11. 17:04:51

@BéKa: Nehéz elhinni rólad :)

BéKu 2010.02.11. 23:43:02

@lehetmas: Jaj kérlek, ne süllyedjetek le a szoci színvonalra. Tudom, most jön a Zorbán szőlőbányája és társai :-))

@galagonya: Miért is? :D

lehetmas 2010.02.12. 09:55:30

Szia Béka!

Na nem hiszem hogy a Zorbán felérne a Gy. Fletóval. De tényleg nem! :)

De sajna jó lenne ha belátnád - hitigazság nélkül - hogy a fidesz sem ártatlan bárány. Ok, nem éri utol a maszop-ot, de azért nekik is van szerepük hogy ide jutottunk. Mondjuk 77 - 23 arányban! :)

És ez tökéletesen elég ahhoz hogy ne lehessen bízni bennük!

BéKu 2010.02.12. 10:38:42

@lehetmas: Nem értek veled egyet. Egyszer voltak kormányon a 20 évből, tehát ha így nézed, akkor is MAXIMUM 20%.

Csakhogy amikor ők kormányoztak, akkor igenis jó irányba mentek a dolgok. Ők egyszer már bizonyítottak.

Az LMP meg egy nagy zsákbamacska, alapvetően senki nem tud róluk semmit. Még saját magukat sem határoztak meg, hogy kik ők és mit akarnak. Szimpatikusak, szimpatikusak, de ez azért egy ilyen döntéshez kevés.

Amúgy meg, az LMP-ben miért kellene bízni? Továbbá, azt nem hiszem, hogy ártatlan bárányok lennének a fideszesek, sőt. De ugyanez érvényes az összes többi pártra is. Az LMP felsővezetésére is. A többség már politizált itt-ott (a vezetőkről beszélek!), szóval ők sem teljesen "tiszták" :-))

lehetmas 2010.02.12. 18:45:07

Hát igen, nem értünk egyet kedves Béka!

Én ha nem tartok tisztának egy pártot nem szavazok rá. Akkor miért szavazol a Fideszre!

Az LMP-nek megadom a bizalmat! Mert ha nem adnnám, akkor elfogadnám, hogy ez az ország ilyen marad!!! Azért szavazz az LMP re, mert hiszem azt, hogy nem szabad korrupt, önző és hatalomittas politikai elit kezébe adni a hatalmat!

:))

lehetmas 2010.02.12. 19:22:43

Íme a hír! Nógrád megye 2010...

Brutális pénzhiány: kínai áruház nyílna a megyei könyvtárban

www.hirszerzo.hu/cikk.brutalis_penzhiany_kinai_aruhaz_nyilna_a_megyei_konyvtarban.140098.html

BéKu 2010.02.13. 21:42:22

@lehetmas: Érdekes hír, a kormányzati elvonás látszódik mindenhol.

Ami a másik témát illeti. Én egyáltalán nem tartom korrupt pártnak a Fideszt. Miért lenne az?
Annyi ügye, amennyi a Fidesznek van, annyi van/lesz a Jobbiknak, és lesz majd az LMP-nek is.

Akire azt lehet mondani, hogy korrupt, azaz MSZP-SZDSZ. De rájuk sem bizonyíthatóan - néhány esetet leszámítva.

Többször elmondtam, most is megteszem. Szimpatikus nekem az LMP, lehet hogy lesz belőlük valami, de egyelőre MÉG nem érzem rajtuk azt, hogy alkalmasak lennének a politikára. A pon a történetben, hogy ha viszont alkalmasak lesznek, akkor eleve elvesztik a "lehet más!" mivoltukat.

Ez nem az országra vonatkozó tény, a politika a világon mindenhol ugyanúgy működik. Viszont ha az LMP is a hatalom irányába törekszik, akkor ők nem hatalomittasak? :-))

Ez álnaív vélemény volt. Minden párt a hatalmat akarja, hiszen a hatalom által tudja végrehajtani az elképzeléseit. Így van ezzel az MSZP, a Fidesz, a Jobbik és az LMP is. Vagy ha nem így van, akkor minek indulnak? :-))

Önző és korrupt politikai elit... Ezt meg leírtam :-)) A fenti jelzők is szintén azokra tudnak érvényesek lenni, akik hatalom közelében vannak. Nyilván a hatalmon lévő tud korrumpálódni, az önző jelzőt meg nem igazán értem. Mindegy.

Ismerekedem az LMP-vel, jó lenne tudni mit akarnak VALÓJÁBAN. De most ugye elsősorban arról szól majd ez a választás, hogy leváltjuk-e a kormányt vagy sem? Remélem ez amúgy nem is lesz kérdés, és mivel egyedüli kormányzóképes erő a Fidesz ezért arra kell hajtani, hogy az abszolút többségük mindenképpen meglegyen. A kétharmad csak hab a tortán, valószínűleg az nem lesz meg, csak a Jobbikkal közösen, és ha másra nem, akkor is a mentelmi jogok felfüggesztésére elég lesz.

Amúgy a piac Fidesz kétharmadot akar :P

Visszatérve, én bár fideszes vagyok, abszolút nyitott vagyok másra is. Győzzetek meg. De ne ezzel a LEHET MÁS A POLITIKA dumával, mert ez szép meg jó, és tényleg jó lenne, ha más lenne, de már akkor is más lesz, ha a Fidesz lesz kormányon. Azok, akik egyszer már bizonyítottak.

Másodszor ezt a teljes politikai elit ellenes dumát löki a Jobbik, ez löki a Civil Mozgalom (erről majd írok), szóval ezzel nem vagytok egyedül, ettől nem lesztek egyediek.

A többi mondanivalóra vagyok kíváncsi. Olyasmikre, mint amit pl a szécsényi jelöltetek leírt a bemutatkozásában. Na az már valami olyan kézzel fogható, amire lehet építeni. Még több olyat!!!!

lehetmas 2010.02.14. 08:31:14

Tisztelt BéKa!

Először is örülök, hogy értelmes módban lehet vitatkozni veled!

Ami a könyvtárat illet... 42 millió hiányzik a kulturális intézményektől a cikk szerint. Hát ez nem olyan sok. Ha utána érdeklődsz, akkor kiderülne, hogy ezt simán ki lehetne gazdálkodni olyan "személyekhez" köthető kifizetésekből, (1) amit politikai célból osztanak ki az önkormányzatok (városi és megyei) saját embereiknek, illetve közérdekűnek feltüntetett de politikai célokat szolgáló kiadványok finanszírozásából. Sajnos ebben a fidesz semmiben sem különbözik az mszp-től. A maszop az országos forrásokat csapolja, a fidesz a helyieket!

Melyik a korrupt párt? Erre csak az a válaszom: Jajj de naív vagy kedves Béka... Amúgy abban igazad van, hogy ha netán egyszer bármelyik párt hatalomra jut, ott ez a lehetőség felmerülhet. A különbség a következő: van akiről már tudjuk hogy az, van akiről még nem (hiszen nem volt hatalomban). Az előbbi már bizonyította, hogy mocskos, még az utóbbi még nem. Az előbbi már nem lesz tiszta, még az utóbbi még lehet, maradhat az!

Sajnálatos, hogy azt gondolod, hogy a politikának, a köz szolgálatának mindenhol szükségszerűen "olyannak" kell lenni. Itt a különbség Béka! De a hiba nem benned van. Te elfofgadod azt, amit a mai magyar társadalom tapasztalt, és hiszi a politika mocskos. Az igazad valahol ott lehet, hogy Magyarországon a közeg miatt ezt valóban csak így lehet csinálni! Szomorú!

Azért, mert ezen felfogás szerint a politika nem a közjó szolgálata, hanem a megélhetés, az egyéni ambíciók, meggazdagodás, hatalomvágy kielégítésére szolgál. ("önzőség"). A te véleményed ezt elfogadja, és beletörődik.

A politikai elitünk tényleg korrupt. Persze nem csak ők. Az egész magyar társadalom 20 év óta nagyrészt ezen az alapon működik.

Én is remélem, hogy a mostani kormány eltűnik a fenébe. Igen jelenleg a Fidesz az egyetlen erő, ami válthatja. Igazából a veszély az, hogy a Jobbik hogyan fog viselkedni az adott szituációban? Én nem vagyok optimista ezen a téren. Mindenesetre én is szurkolok azért, hogy aki megérdemli (neveket te is tudsz) bíróság előtt feleljenek tetteikért. Csak hát azt borítékolom, hogy most a fideszes slepp fogja lenyúlni a közpénzeket - ahogy 1998-2002 között. Vajon ha ilyen történik, velük mi lesz?

"Amúgy a piac Fidesz kétharmadot akar :P" - A piac azért akarja mert nekik egy fontos, hogy stabilitás legyen. Mert ez kell a tőkének. (Hitler hatalomrajutását is elfogadta a német tőke annak idején. - Ez csak a hasonlat miatt volt! Vagy Putyin elvtárs ténykedését is igen szereti az orosz tőke!)

Az LMP hitelességét egyrészt az adja, hogy nem levitézlett politikusok mondják magukról, hogy milyen tiszta vagyok, és én vagyok a megfelelő ember nektek emberek!

Ha fideszes vagy nem baj! Csak kérlek a saját pártod ténykedésének figyelme közben nyisd ki a szemed! Most is, és majd az elkövetkező években is!

Őszinte tisztelettel! :)

BéKu 2010.02.14. 22:12:56

@lehetmas: Na ezt még nem is olvastam el, mégis mintha erre a posztra is válaszoltam volna a másik bejegyzés alatt :-))

kismoszkva.blog.hu/2010/02/07/meg_egy_kicsi_lmp/fullcommentlist/1#c8707114

Talán még annyival egészíteném ki, hogy abszolút megítélés kérdése, hogy ki a levitézlett és ki nem.

Például amíg ilyen: www.beol.hu/bekes/kozelet/harom-szervezet-hitte-sajat-jeloltjenek-a-gyulai-ferfit-287131 sztorik vannak a "friss" erők körül, addig elég nehéz elhinni, hogy lehet másképp is :-))

Itt egy vélemény a témáról: korbely.hu/archives/2010/02/13/Harom_szervezet_egy_Szalma/

Ez már a sokadik eset, hogy az LMP vidéken (tagság híján) olyan jelöltet indít, akit talál, félredobva az általa hirdetett tisztaságot, vagy éppen szakmaiságot. Nagyon nem jó bizonyítvány.

SZVSZ ne azt nyomassátok, hogy lehet más, hanem álljatok ki, legyetek egy markáns zöld párt, sokkal többen felfigyelnek majd rátok (mert a programotok jó, csak sehol se hallani róla), mint ezzel a szlogennel, ami ráadásul könnyen visszaüthet. Sokszorosan. Rajtatok mindent százszorosan számon fognak kérni - jogosan - hiszen nektek a nevetekben van az, hogy lehet más a politika.

Mint a másik posztban írtam, én nem vagyok naív, abszolút helyén tudom kezelni a fidesz ténykedését is, tudom kritikusan szemlélni őket.

Remélem ezzel ti is így vagytok! És nem hiszitek el, hogy az LMP az egy makulátlan, hiper-szuper párt, és csak és kizárólagosan ők képesek jobbá tenni az országot. Ugye ti sem vagytok ilyen naívak? :-))

visszatérve. Arra még kíváncsi vagyok, hogy alapvetően miként értelmezzük a friss erőt? Új párt, új politikusok? Csak azért merült ez fel így bennem, mert ugye egy párt (mint logó, mint név stb - emberek nélkül) nem tehet semmiről. A politikusok tehetnek. De ha egy pártban xy újoncként tevékenykedik, akkor ő csak azért lesz megbélyegezve, mert ott tevékenykedik?
Vagy ítéljük meg csak a politikusokat egyenként, és csak azt cseréljük le, aki "rossz"? Ez estben minek az új párt? Jaj ez egy új posztot ért volna, mert szerintem ez egy olyan téma, amin lehet vitatkozni :-)) Szerintem írok is majd erről, de azért közben szívesen veszem, ha elmondod erről a véleményedet :-))

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.02.20. 02:44:51

@fetso: ne haragudj, de nagyon nagy hülyeségeket írsz...

"Tehát ha nekem 750 cédulára van szükségem akkor biztonsági alapon gyűjthetek 1000 vagy 1500, de minek 10000? Ja, hogy ne jusson másnak? "

Mi az a faszság, hogy ne jusson másnak??? Te ezt komolyan gondolod? Te ismered ezt a rendszert? Mindenki annak adja, akinek akarja.

A Fideszre simán fognak 2 millióan szavazni. Akkor miért nem gyűjthet be ennyi kopogtatót?

Sőt! Aztán a választások után mondjuk azt, hogy kibaszott antidemokratikus volt az, hogy a Fidesz mindenhol indult. Meg az is, hogy ennyien szavaztak rájuk.

BéKu 2010.02.20. 15:29:03

@AdamT: Egyetértek. Leírtam ezerszer, nem fogom még egyszer. Van elég kopogtató, mindenki gyűjtse a saját szimpatizánsaitól.

Nem kell a kifogás, ha nincs elég szimpatizáns.

Az meg semmi képpen sem evidens, hogy minden induló pártnak kell, hogy jusson elég cetli. Mert ahogy az LMP kiakadt, úgy kiakadhatna az SMS Demokrata Párt is például, és akkor már eleve komolytalanná válna az egész.

30-40 ezres választási körzetekben a 750 kopogtató nem sok.

fetso 2010.02.20. 22:39:40

@AdamT:
Szia! Én köszönni is szoktam...
Nem haragszom, de nem írok nagy hülyeségeket...
"Mi az a faszság, hogy ne jusson másnak??? Te ezt komolyan gondolod? Te ismered ezt a rendszert? Mindenki annak adja, akinek akarja."
Amiket leírtam azt mind komolyan gondolom nem csak a beidézgetéseidet. Ismerem a rendszert, és szerintem rossz (de ezt le is írtam). Igen mindenki annak adja akinek akarja ELVBEN (gyakorlat, pedig ahogy pl.: BÉKA is írja feltörés, "álgyűjtők", tájékozatlan, félre informált, megfélemlített állampolgárok)!
"A Fideszre simán fognak 2 millióan szavazni. Akkor miért nem gyűjthet be ennyi kopogtatót?"
A Fidesz annyit gyűjt, amennyit akar/tud! Megteheti, most ő a legnagyobb párt (volt ám kicsi is) ezzel is erődemonstrálhat! Akkor is a véleményem az, hogy a nagyság nem csak lehetőség, hanem kötelesség is! Ilyenkor neki kellene saját magát "fékeznie", azt mondani nekem elég ennyi is nem kell több, hadd legyen másnak is TÖBB esélye jelöltet állítani. De ez az én ízlésem szerinti hozzáállás a kérdéshez! Egyébként BÉKA (aki FIDESZ-es) többek között azért is hezitál, mert hozzá még nem értek el az aktivisták! Ő lehet, hogy az LMP-nek adja, de ettől még a FIDESZ-re szavaz! Tehát ráció is van abba, ha FIDESZ leáll akkor, azzal kis pártoknak esélyt ad.
"Sőt! Aztán a választások után mondjuk azt, hogy kibaszott antidemokratikus volt az, hogy a Fidesz mindenhol indult. Meg az is, hogy ennyien szavaztak rájuk."
Ez a két mondat meg Téged minősít! Egy kocsmában tuti jól, keményem hangzik.

fetso 2010.02.20. 22:45:12

@BéKa:
Én AdamT-vel nem értek egyet, de ezt fent ki is fejtem. :)
A többivel nagy részt egyetértek, ha az LMP vagy bármelyik más párt nem tudja összegyűjteni a vk/750-et az az ő "hibája" nem másé. A jelenlegi szabályok közt bukta a meccset. Viszont ezzel párhuzamosan hangoztathatja a rendszer kritikát.

BéKu 2010.02.21. 08:09:41

@fetso: Persze hogy hangoztathatja! A demokrácia lényege pont az, hogy mindenki úgy gondolkodik és azt vall, amit akar.

Engem csak az bosszant az egész történetben, hogy az utóbbi két-három napban hírek sora jön, hogy az LMp mennyire ki van akadva a kopogtatót rendszerén.

Érdekes módon az EP-választásokkor nem volt, mert a 20.000 cetlit össze tudja gyűjteni. Egészen mostanáig sem votl, mert abban a hitben volt, hogy a 132.000 sem elérhetetlen.

Csak közben eltelt két hét, mióta kint vannak a kopogtatók, és ők nem haladnak úgy, ahogy akarnak, most pedig támadják a rendszert... És "morális kauciót" szeretnének.

Értem én az ő álláspontjukat. De nekik meg azt kellene megérteni, hogy az, hogy egy jelölt "jó", még nem jelenti azt, hogy van támogatottsága is.

Ráadásául a legfrissebb javaslatuk pl. pont az Edvinnek nem kedvezne...

Szóval a lényeg a társadalmi támogatottság, mivel ez a demokrácia alapja. Ha úgy tetszik a népfelség elve. :-))

fetso 2010.02.21. 21:20:59

Szia!
A "morális kaució" nekem is kedvenc! :)
Hát igen, Edvin; ne üssük őt! Értjük, hogy miért lett ő!
Igazából még nincs nógrádi LMP, csak innen elszármazottak klubja akik át szeretnék adni a pesti lendületet! Csak hát onnan nehéz ide...
S gondolom nem csak Nógrád járt, így az LMP-vel. Más megyék is szervezet nélküliek, de anno a FIDESZ sem "vidéki" tarolással kezdte! :)

BéKu 2010.02.21. 22:32:07

@fetso: Persze! Abszolút kinőhetik magukat a jövőben. Ők akarják siettetni csak a természetes folyamatokat. Pedig ha abból indulunk ki, hogy mikor alakultak, abszolút tiszteletre méltó, amit eddig produkáltak.

Azért "ütöm" őket csak, mert ők maguk tették magasra a lécet saját maguknak. :-))

Egyébként Edvin abszolút becsülöm, mert elég nagy dolog elvállalni egy ilyen témát. Én tuti nem vállalnám. Még egy helyi képviselői tisztség-jelölést sem. Szóval bátor cselekedet volt tőle. Csak hát na :-))

galagonya 2010.02.22. 09:07:02

@BéKa: Én pont ellenkezőleg látom. Ha most nem sikerül az LMP-nek 5% akkor GAME OVER! Lásd Centrum párt. Lehet, hogy egy-két önkormányzati képviselőt sikerül majd összeszedniük -azt is csak Budapesten-, az pedig kevés lesz négy év múlva, hogy országos erőként jelenjenek meg. Lásd Centrum párt.

BéKu 2010.02.22. 09:37:35

@galagonya: Itt azért vitatkoznék veled. A Centrum párt csak azért alakult, hogy szavazatokat szívjon el a Fidesztől. Ezt a célját teljesítette is, aztán a második forduló előtt felszólította a támogatóit, hogy szavazzanak az MSZP-re... Kupa Mihálytól nem is vártunk mást.

Az LMP más. Én bízom benne, hogy ők valóban egy egyéni kezdeményezés, és nem igaz az, amit sokan vélnek, nevesen, hogy az SZDSZ baloldalibb (gazdaság politika tekintetében!) szárnya kreálta hatalomátmentésként...

Márpedig ha függetlenek, akkor igenis előttük a jövő.

galagonya 2010.02.22. 12:33:43

Én gyakorlati alapon közelítettem meg, nem a politikai tartalom alapján :)
Gyakorlatilag, ha most nem jutnak be, akkor ...

Más
Hétvégén Párkánytól tizenegynéhány kilométerre voltam, egy kis faluban, ahol egy szocreálos "szállodában" aludtunk.
Amikor bejelentkeztünk egy hölgy beírt minket a nagykönyvbe, lakcím, ig. szám.

Budapest ok, Balassagyarmat ok. Ekkor jöttem én : Salgótarján!
Jaaj, ahol a Győzike lakik ! :)
Ennyit a város ismertségéről:)

fetso 2010.02.23. 09:43:04

@galagonya:
Erről szólnak a Celebek, egyébként Kiszel Tünde vagy egy-két playboy arc, sem lenne semmivel sem jobb!
Én büszke vagyok Győzikénkre, és síratom, hogy Tiszafüredre költözött! :))))))
Az viszont vitathatatlan, hogy Salgótarján ismertségéért ő tett a legtöbbet az elmúlt 10 éveben. Az ízlés kérdése, hogy ez negatív, vagy pozitív szerinted.
Sajnos vetélytársa nem volt! Ha csak a szamurájkard/bozótvágós arc nem manapság... Most az jön fel elsőnek, ha a google-ba beírod városunk nevét!
süti beállítások módosítása