Jobbik - A (keceli) nép nevében!
2010. április 27. írta: BéKu

Jobbik - A (keceli) nép nevében!

20,82%-os eredményt ért el a Jobbik listán Nógrád megyében, ezzel megelőzte az MSZP-t, és szerzett egy területi listás mandátumot. A jobbikos területi lista eredetileg így nézett ki:

1     Palotai Szilárd     
2     Farkas Gergely    
3     Dr. Czuczi János    
4     Navratil Attila    
5     Bagó László    
6     Betz József    
7     Fábián Gábor József    
8     Gácsi Péter    
9     Szabóné Tari Judit    
10    Lorkó Győző Ákos    
11    Balla Andrea Gyöngyi    
12    Doman Ferenc

Mint látható erdetileg Palotai Szilárd, a Jobbik Nógrád megyei elnöke szerzett parlamenti mandátumot. Eredetileg, merthogy időközben (egészen pontosan április 25-én, vasárnap) visszalépett. Helyét a listán őt követő Farkas Gergely vette át.

A dolog csak azért érdekes, mert Farkas Gergelynek semmi köze sincs Nógrád megyéhez: a Jobbik Országos választmányának alelnöke, egyébként meg a párt keceli(!) szervezetének az elnöke.

(Amúgy a srác LMP-kompatibilis: A Corvinuson végzős szociológus-közgazdász hallgató, aki a nemzettudat megerősödése mellett a környezettudatos életmód meghonosítását is fontosnak tartja. Szóval legalább szakmailag rendben van.)

Már az is egy érdekes kérdés, hogy mit keres a Nógrád megyei listán egy olyan ember, akinek semmi köze sincs Nógrádhoz. Ha efelett el is siklunk, afelett már sokkal nehezebb, hogy Farkas Gergely megelőzi a helyi egyéni jelölteket. Ez se lett volna azonban baj, ha Palotai Szilárd nem lép vissza. Bekerült volna a Nógrád megyei Jobbik-elnök, és teljesen mindegy lett volna, hogy ki van mögötte. Akár még Micimackó is lehetett volna a második, az se számított volna.

Csakhogy Palotai Szilárd visszalépett, így a nógrádi jobbikos mandátumot Farkas Gergely kapta meg. Ő egyébként az országos listán elfoglalt 25. helyének köszönhetően már Palotai döntését megelőzően biztos parlamenti hellyel rendelkezett. Onnan viszont így kiesett, aminek köszönhetően a Heves megyei Jobbik elnöke, Mirkóczki Ádám is bekerült az országgyűlésbe.

Összegezve tehát: a nógrádi jobbik-szavazók bejuttatták a parlamentbe a párt keceli, valamint Heves megyei elnökét. Ezzel párhuzamosan viszont EGYETLEN EGY nógrádi jobbikos SEM lesz majd az országgyűlésben.

Országos viszonylatban is hasonló a helyzet: az Ék-magyarországi jelöltek, meg területek jóval országos átlag felett teljesítettek, ennek ellenére az országos listáról azok a "kirakatarcok" jutottak be az országgyűlésbe, akik a saját körzetükben 10% alatt végeztek (csak egy példa: Hegedűs Lórántné 6,36%-ot ért el, ezzel utolsó lett, még az MDF színeiben induló Debreczeni József is megelőzte, de Pörzse Sándor, Dúró Dóra, Novák Előd, Szabó Gábor stb. is ugyanilyen rosszul szerepelt).

Félreértés ne essék. Minden pártban van hierarchia. Ahol még nincs, ott előbb-utóbb lesz. A dolog itt is csak azért érdekes, mert a Jobbik is állandóan azzal jön, hogy ők mennyire alulról szerveződtek. Ami igaz is, tényleg alulról szerveződőtt, ugyanúgy, mint a többi párt. Csak aztán ahogy a többi pártban, úgy a Jobbikban is kialakultak az erőviszonyok.

A "neveket" gyakorlatilag lehetetlen lesz kirobbantani a belső körből. És egyre nehezebb lesz oda bekerülni is, mivel ahogy telik az idő, egyre zártabbá válik majd. Ettől lesznek párt. Na meg attól, hogy a "nevek" mellett, akik a pozíciókat minden körülmények között megkapják majd, jönnek majd fentről az utasítások, hogy mit és hogy. Lásd Farkas esetében is.

Nehezen tudom ugyanis elképzelni, hogy a négy helyi jelölt kérte, hogy ugyan már, rakják már fel eléjük a keceli srácot. Mint ahogy azt is nehezen tudom elképzelni, hogy Palotai saját megfontolásból mondott volna le a mandátumáról. Persze lehet, hogy így történt, csak nem életszerű.

Egy dolog azonban kirajzolódik: a nógrádi jobbikosok jelenleg még igencsak súlytalanok a pártban. Olyannyira, hogy még a megszerzett megyei mandátumot is kiengedik a kezükből. Palotai vagy pártutasításra, felülről megkapva az ukázt lépett vissza, vagy pedig azért, mert nem érezte át a jelentőségét a megszerzett képviselői helyének. Bármelyik eset is áll fenn, a történet a nógrádi Jobbik országos viszonylatban, a többi megyéhez képesti gyengeségét mutatja.

Amúgy az országos listán:

1. Vona Gábor

(...)

25. Farkas Gergely (keceli elnök)

(...)

80. Palotai Szilárd (Nógrád megyei elnök)

(...)

103. Dr. Czuczi János (balassagyarmati jelölt)

104. Navratil Attila (pásztói jelölt)

(...)

125. Bagó László (salgótarjáni jelölt)

(...)

144. Betz József (szécsényi jelölt)

A bejegyzés trackback címe:

https://kismoszkva.blog.hu/api/trackback/id/tr831954241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jópalóc 2010.04.28. 11:14:54

Bár nem Jobbikos szavazó vagyok, de engem is felháborított, hogy egy új párt a régi kommunista módszerekkel építkezik "alulról". Emlékeztet a 2004-es szécsényi időközi ogy. választásokra, amikor szintén egy ejtőernyős indult -és azóta is indul- a Fidesz színeiben.

galagonya 2010.04.28. 12:08:19

Lenne aki megmagyarázhatná, most miért hallgat? /JSM?/

Béka te ollan okos vagy, magyarázd már meg nekem: "új politikai és gazdasági rendszer megalakítására kapott felkérést a választóktól"

Mik lesznek ezek az új rendszerek?

BéKu 2010.04.28. 12:26:54

@galagonya: Ha én ezt tudnám!

Én most inkább azon pörgök, hogy mi lesz Sólyom Lászlóval.

Amúgy az általad idézett rész inkább csak valami hangzatos dumának hangzik. politikai berendezkedés nyilván nem fog változni, bár a kevesebb minisztérium és esetlegesen csökkentetett bürokrácia és önkormányzati rendszer a kisebb, olcsóbb,ugyanakkor központosított állam irányába mehet el.

Gazdaság tekintetében meg annyi, hogy a KKV szektor valamelyest meg lesz erősítve, és a munkára lesz helyezve a hangsúly, semmi sem lesz ingyen: értsd segélyért is várnak cserébe dolgokat.

De ez csak az én véleményem, nyilván konkrétumokat MÉG MINDIG nem tudunk. Majd talán a kormányprogramból kiderül.

galagonya 2010.04.28. 16:06:26

@BéKa: "Szállj madár, szállj" :)

Megalakul a kormány, megszavazzák, utána a Fidesz frakció jelöl KE-t, mondjuk OV-t, aki szabadkozva, de elfogadja az erős pártunk és népünk nyomására. Helyette XY lesz a ME.

BéKu 2010.04.28. 16:14:37

@galagonya: Nem, ez tuti nem így lesz. Meg a jelenlegi formában nem is lenne értelme. Hülye lenne Orbán odadobni a jelenlegi köztársasági elnöki pozícióért a miniszterelnöki.

Ha megerősítenék a KE jogkörét, akkor lenne értelme egy ilyen felvetésnek, így viszont nincs.

A köztársasági elnök jelenleg érdemi döntéseket alig hozhat, a miniszterelnök ezzel szemben bármit. Pláne kétharmad birtokában.

Szerintem ha nem Sólyom lesz, akkor is kap vmi pozíciót. Ha igen, akkor meg annál jobb. :-))

Fölösleges démonizálni Orbánt.

lehetmas 2010.04.28. 17:10:39

@BéKa: Kedves BéKa!

Örülök, hogy ismét valamiben egyetértünk!

Úgy gondolom, hogy Sólyom újrajelölése a fidesz részéről jó lenne! :)

Egy olyan figura, akit ugyan az mszp nagyon is kritizált, ugyanakkor ismételt jelölése és megválasztása azt mutatná, hogy a Fidesz nem akar - rossz értelembe vett - kizárólagos politikai erő lenni Magyarországon. (Sólyom ugye mert konfrontálódni a Fidesszel is. Furcsa, de személye a Fidesz-ellenes tábort, a semlegeseket is megnyugtatná az emlegetett "diktatúrával" szemben.)

lehetmas 2010.04.28. 17:13:29

@BéKa: Örülök hogy valamiben ismét egyetértünk!:)

BéKu 2010.04.28. 17:19:57

@lehetmas: Igen. Sólyom László maximálisan kihasználta a köztársasi elnöki jogkörét, aktív elnök volt.

Az, hogy a ballib oldal is némileg Sólyom mellett foglal állást valóban azt bizonyítja, hogy igenis jól csinálta, amit csinált. Amikor Gyurcsányt kritizálta, azt nem azért tette, mert MSZP-s volt, hanem mert nem értett egyet a tevékenységével. Ugyanez a visszaküldött törvények, vagy a kinevezések, jutalmazások esetében. Sólyom mindig a saját feje után ment, amit nagyon jól tett.
Szilárd értékek mentén tevékenykedett, és nem pártpolitizált, akármennyire is vádolták őt ezzel. Lehet, hogy voltak rossz döntéseit, de nyilván azoknak is megvolt az oka.

Ha Sólyomból nem lesz újra köztársasági elnök, az csak azért lesz, mert Orbánnak nem kell egy ilyen független és szilárd jellemű "őr" a háta mögé. Más indokot nem nagyon tudok elképzelni.

Sólyom László for president!

lehetmas 2010.04.28. 17:22:47

@BéKa: Menj a Facebookra, és csatlakozz! :)

BéKu 2010.04.28. 17:38:09

@lehetmas: Ó, már tegnap megtörtént. :)

lehetmas 2010.04.28. 18:00:49

Helyes! :)

Amúgy úgy kb. két hónappal ezelőtt nem is gondoltam volna, hogy mi ennyi mindenben egyetértünk!

Elképesztő!:)

BéKu 2010.04.28. 21:35:18

@lehetmas: Wow, és miért pont két hónappal ezelőttig gondoltad ezt? Mi történt akkor, és mi történt azóta? :-))
süti beállítások módosítása