Csoda: értelmes döntést hozott a kormány vasút-ügyben
2009. november 09. írta: BéKu

Csoda: értelmes döntést hozott a kormány vasút-ügyben

A Közlekedési Minisztérium által nyilvánosságra hozott, nagy valószínűséggel véglegesnek tekinthető vasúti menetrend-tervezete szerint - mely december 13-án lép életbe - a 81-es számú, Hatvan – Somoskőújfalu vasútvonalon a Hatvanból Somoskőújfalura közlekedő hajnali első személyvonat az egyetlen, amely nem közlekedik majd. A korábbi hírekkel szemben szerepel viszont a menetrendben a vasárnap délután Somoskőújfaluról induló közvetlen gyorsvonat Budapestre, amely elsősorban a diákok utazását segíti.

Forrás: radiofocus

Csak tudnám miért kell az ilyen döntésekért közelharcot vívni, külön lobbi köröket lefutni, nyilatkozatháborút gerjeszteni. Miért kell nyilvánosságra hozni, ráadásul kétértelműen fogalmazva egy tervezetet, miért kell gerjeszteni a közhangulatot? Bár amennyiben csak győztek a érvek, és emiatt vizsgálta felül korábbi döntésést a KM, akkor még örülhetünk is, mert azért csak-csak hallgat a józan észrevételekre a kormány is.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismoszkva.blog.hu/api/trackback/id/tr461513924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

galagonya 2009.11.10. 11:15:02

Ehhez már nincs is mit mondani :(

galagonya 2009.11.10. 13:51:42

Rossz komunikáció, hülyítik az embereket, utána kegynek vehetjük, hogy nem az egész vonal szűnik meg, csak egy-két vonatpár. Majd nemsokára jön Boldvai/Becsó, hogy kiharcolta stb...

BéKu 2009.11.10. 14:44:55

@galagonya: Nem értem én sem, hogy mire volt jó ez az egész cirkusz. Boldvai kedvenc témája a 21-es út, szóval nem hiszem, hogy túl nagy jelentőséget tulajdonítana a vasútnak.

fi1926or 2009.11.22. 10:27:39

Nem akarok védeni senkit, de szerintem soha, egy szóval sem mondta senki, hogy be lesz zárva a 81-es vonal...aki a feszültséget keltette és értelmezési problémái adódtak, az pl. Székyné volt...

BéKu 2009.11.22. 11:24:02

@fi1926or: Nincs igazad. Keresd vissza, én írtam elsőnek a témáról, egy MTI-s hír alapján. Utána az Index másnap csinált egy nagyon hosszú írást a vasúttémában, abban is az szerepelt, hogy bezárják a vasutat. ÉS így szerepelt MINDENHOL a médiában, mert így volt kiadva. Aztán kb. 2 nap múlva jött az a verzió, hogy megmarad a vasút, csak a vasárnapi közvetlen budapesti járatot szüntetik meg, majd a végső menetrendben már csak a hajnali vonatot vették ki.

Ez nem feszültségkeltés volt, hanem ilyen formában jöttek az információk. Amik ezek szerint hozzád nem jutottak el. Kár, mert úgy nem lehet hiteles képet kapni a közéletről, hogy valaki nem követi a folyamatokat. ÉS ez nem értelmezési probléma volt, hanem így írták le. Aztán 2 nap múlva természetesen pontosított a közlekedési minisztérium.

fi1926or 2009.11.22. 16:18:03

@BéKa: figyelj, én nem az MTI meg az Index alapján írtam ezt, hanem a munkám alapján, mivel egy olyan helyen dolgozom, ahol PONTOSAN tudom, hogy miként gondolkodtak, többek között a 81-esről is. Ez soha,senki egy szóval sem mondta, az érintettek közül, hogy be akarják zárni.Arról meg, hogy az Index keltette is a feszültséget, nem ők tehetnek.
A KHEM honlapján egy másodpercig sem volt rajta, hogy bezárják Salgótarján és Hatvan között a vasutat. Ezt most nagyon komolyan mondom és elhiheted nekem..Abban a pillanatban megnéztem a KHEM oldalát, mikor felkerültek a vasútvonalak besorolása (országos-régiós-szolgáltatóváltásra javasolt stb) és ilyen nem volt ott. A másik: a bezárt vonalak mindegyike kb 300 fő/nap (vagy az alatti ) forgalmat produkál. A tarjáni 1500 főt. Ehhez egyszerűen nem nyúlhatnak, mert ez már kapacitásban is túl sok lenne az érintett Volán-társaságoknak. Az megint egy másik kérdés, hogy miért van ilyen állapotban a ez a vasútvonal, erről a MÁV vezetőit kellene megkérdezni..kb 5 évvel ezelőtt készült egy tanulmány, akkor a teljes rekonstrukció kb 12 milliárdba került volna, ez mai áron kb 20 lenne.. Most, amikor 40 milliárdot akarnak kivenni a közösségi közlekedés zsebéből, ezt nyilván nem fogják meglépni.
Azt aláírom, hogy a vasút mai helyzetéért és a szárnyvonalak elhanyagolásáért a MÁV és a rendszerváltást követő kormányok együt tfelelősek.

fi1926or 2009.11.22. 16:35:35

Ami a félreértésre okot adhatott és zavaró volt, hogy felkerültek a Budapest-Salgótarján autóbuszjáratok tervezett menetrendje..elhiszem, hogy sok embert ez zavart össze, de hangsúlyozom, itt sem arról volt szó, hogy nem lesz vonat, helyette lesz busz..eleve, a kettőt nem is lehet összehasonlítani, mert, amíg a vasúton köztes forgalmak is vannak (pl. Pásztó-Selyp között), addig a busz konkrétan távolsági igényeket elégít ki, legalábbis ebben az esetben mindenképpen.
végére még egy dolog: mikor pl a Nógrádban megjelent ez a hír (bezárják a vasutat..) én pár napra rá írtam egy levelet, amelyben pontosan letisztáztam mindent, miről is van szó...ezt nem közölték le..ennyit az objektív tájékoztatásról..
Annak viszont örülök, hogy itt van lehetőségem ezeket a dolgokat megosztani az érdeklődőkkel.

BéKu 2009.11.22. 16:47:30

@fi1926or: Ezesetben elhiszem neked, nyilván én ilyen vasutas belsős infókhoz nem tudok hozzájutni, csak a sajtóból informálódok. Amikor megláttam az MTI-s hírt, nagyon meglepődtem, pláne annak tudatában, hogy ahogy te is írtad, egyáltalán nem volt semmi előzménye a döntésnek. A MÁV, mint szervezetet meg hagyjuk is inkább, meg van róla a véleményem... :S

Igen itt van, ide nyugodtan le lehet mindent írni, én is örülnék ha végre az olvasók nem csak olvasnának, hanem kommentelnének is minél többet :-)) A vélemények ütközése hasznos dolog, amíg nem csap át mocskolódásba.

fi1926or 2009.11.22. 16:57:02

Ezzel én is így vagyok, hogy dolgokat lehet másképp látni, vitatkozni lehet kulturáltan, ilyenben én is partner vagyok.