Fidesz és a kommunikáció
2009. október 31. írta: BéKu

Fidesz és a kommunikáció

Uramatyám hány terjedelmes könyvet lehetne teleírni azzal, hogyan k*rta el a Fidesz pocsék kommunikációjának köszönhetően a 2002-es, majd a 2006-os választást is. És az is megérne egy misét, hogy hogyan lehetnek még mindig ekkora lúzerek ilyen téren.

Nem akarom én b*szogatni a narancsos pártot, illetve dehogynem. Nagyon is akarom, mert nem akarok még 4 év MSZP-kormányt, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül. A legnagyobb baj az, hogy hiába a Fidesz hatalmas támogatottsága, a választók fele egyelőre a bizonytalan zónába tartozik.

Ne legyenek illúzióink, ők fogják eldönteni a választásokat. Nem a valamivel több, mint 2 millió 700 ezres biztos Fidesz szavazó, nem a fél millió Jobbikos, nem a 800 ezres MSZP-fan társaság, hanem az a maradék 4 millió ember, aki egyelőre még nem tudja, hogy el menjen-e egyáltalán szavazni, és ha igen, akkor kire adja a voksát. Értük kell versenyeznie minden parlamentbe igyekvő pártnak, és akinek a legjobb lesz a kommunikációja, aki a legjobban el tudja adni magát, az nyer majd.

Ismerve a Fideszt, ugyanakkor nem vagyok meggyőződve arról, hogy képesek ezt megcsinálni. Bár most minden körülmény nekik dolgozik, de láttunk már nem egy példát arra a múltban, hogy a két választás között népszerű párt csúnyán leégett a voksoláson, lásd például 1994-et. Vagy  csak hogy egy közelebbi példát említsek, ott van 2006, ahol ugye az MSZP, vagyis inkább maga Gyurcsány Ferenc volt az, aki a szarból is visszahozta a kormányzást.

Szóval aggódom. Aggódom, mert amíg egy-egy amúgy szintén nevetséges MSZP-s sajtótájékoztatóra szánalmas módon Cser-Palkovics András mindig ugyanazzal a néhány MSZP-s politikustól, illetőleg baloldali értelmiségitől származó idézetekkel reagál, addig nincs biztonságban ez a győzelem sem.

Pláne, hogy Gyurcsány a maga kreatív voltával a háttérből ugyanúgy mozgatja a szálakat, ugyanúgy segíti pártját, és a kampány megszervezésében is tevékenyen részt vesz. Ott lesz az MSZP-s mondatok mindegyikében, minden megnyilatkozásban, minden tevékenységben. És lehet őt szidni ezerrel - én sem szeretem mint embert - de valamit nagyon tud: kommunikálni. Eladni a semmit. Etéren egyedülálló zseniatitással rendelkezik.

És azért azt se felejtsük el, hogy az MSZ(M)P-nek nem csak 20 éves, hanem több, mint 60 éves (MDP-vel együtt) tapasztalata van a propagandában és a kommunikációban, és ez meg is látszik rajtuk. Ezzel nagyon nehéz versenyezni, és amíg a Fideszben a kreatívokat nem hagyják dolgozni, és ragaszkodnak a régi sémákhoz, a már többször elvérzett megoldásokhoz, addig jobb, ha egyelőre csak óvatosan örülünk, és nem iszunk előre a medve bőrére.

Abba meg rossz belegondolni, hogy igenis hagyják ők dolgozni a kreatívokat, kommunikációs szakembereket, csak éppen ennyi a maximum, amire képesek. Hogy ezt a posztot miért írtam, az majd kiderül egy későbbi bejegyzésemből.

Addig is itt van az MSZP és a Fidesz 2006-os kampányfilmje. Anélkül, hogy az ember ismerné a valóságot, ismerné a két politikust, pusztán a két film alapján, vajon melyiket választaná? Na ugye...

MSZP 2006

 

 

Fidesz 2006

A bejegyzés trackback címe:

https://kismoszkva.blog.hu/api/trackback/id/tr331488636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.