Bréking: megszűntetné a tarjáni vasutat a kormány!!!
2009. október 19. írta: BéKu

Bréking: megszűntetné a tarjáni vasutat a kormány!!!

Köpni, nyelni nem tudok. 

"Összesen mintegy 1.000 kilométeren, 32-33 vasúti szakaszon nem kíván személyszállítási megrendelést adni a közlekedési tárca a MÁV-nak, egyebek között nem javasolják Salgótarjánból, Egerből, Szekszárdról és Hódmezővásárhelyről a vasúti megrendelést a központi régióba, helyette az autópályán gyorsabb autóbusz-eljutási lehetőséget teremtenek - mondta Antali Károly közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos hétfőn, háttérbeszélgetésen, Budapesten."

Ez egy MTI-s hír, aminek még van folytatása, ahol Antali úr előadja a miérteket, amelyek közül rengeteg ugyan a racionális érv, de akkor is. Én továbbra is azt vallom, hogy fejleszteni kellene a vasutat, propagálni és előtérbe helyezni a közúti közlekedéssel szemben.

Tudom, hogy alig lézengenek ezen a vonaton. Hogy baromira veszteségesen működik, de annyi minden mást is lehetne csinálni. Hány milliárdot spórol meg ennek a 32-33 vonalnak a bezárásával a kormány? 4-et, 5-öt? Hol van ez a MÁV veszteségétől? Töredéke csupán, ráadásul ha a vonalakat ugyanúgy karbantartják majd, akkor csak minimális lesz a megtakarítás.

Igazából csak az bánt a dologban, hogy mindez előzmény nélküli volt. Semmilyen nyilvános fórumon még csak fel sem merült a salgótarjáni vasút bezárása.Azt tudtuk, hogy szüntetnek majd meg vonalakat, de a tervezetben NEM szerepelt a salgótarjáni vonal, ez az Index videójából is kitűnt.

***

Nem tudom. Ahogy így végig gondolom a közelmúlt eseményeit, lehet, hogy "kicsit" összeesküvés-szerűen hangzik, de mi van ha az általam is élesen kritizált aláírásgyűjtési-akció nem csak egy szimpla lejárató ténykedés volt a balosoktól, hanem ők akkor már tudtak valamit? Mi van, ha az aláírásgyűjtésre "megbízást" adók már akkor tisztában voltak azzal, hogy a kormány halálra ítélte a salgótarjáni vasutat is?

Mi van, ha az egész egy olyan messzemenőkig megtervezett húzásnak a része volt, hogy az akkor még nyilvánvaló szélhámos-akcióval csak el akarták vetni Székyné felelősségének magvait, azt, hogy ő nem tartott igényt a vonalra? Ha mindezt azzal a céllal tették, hogy most, amikor végre kiderült a kormány valódi szándéka, akkor sokmindenkiben az derengen majd fel, hogy lám, mégis csak igaza volt azoknak akik aláírást gyűjtöttek, hiszen mégis csak bezárt a vasút, pedig a Székyné hogy védekezett. És az emberekben csak ez marad meg. Az olyan részletek, hogy nem volt semmiféle bizottsági ülés, meg hogy Székynét meg se kérdezték, az az aranyhal memóriájú szavazók agyában már nem rögzült. Az már túl bonyolult lenne nekik.

Székyné, vasút, bezárás, kb ez a három szó, amire emlékeznek, és hiába nincs köze ehhez az egészhez a polgármesternek, hiszen a kormány, és ezen keresztül az MSZP a felelős a döntésért, biztosra veszem, hogy lesznek olyanok, akik majd megpróbálják az ő nyakába (is) varrni a vonalbezárást.

És a polgármester asszony még arról beszélt, hogy módosító javaslatot nyújt be a jövő évi költségvetéshez, hogy legyen benne pénz az 81-es vasút korszerűsítésére. Na, nesze neked fejlesztés! Bezárjuk, mert az egyszerűbb.

Pedig a legutóbbi közgyűlésen a vasútfejlesztés szükségességével még Dóra Ottó is egyetértett. Kíváncsi vagyok mit szól ehhez. Vagy mit szól hozzá majd Boldvai, pláne a 21-es útról szóló ömlengése után. Vagy ez a cikk már előkészítése volt a vasútbezárásnak? Nyomatni a közutat, mert már tudta, hogy mit dönt a kormány? Ezek csak feltételezések, de túl sok itt a furcsa egybeesés, én meg amúgy is szeretem az összeesküvés elméleteket.

***

Antali mellett egyébként azóta már Szollár "örüljenek, hogy lyuk van a seggükön" Domonkos kormányszóvivő is megerősítette a vonalbezárások tényét.

Amúgy volt még egy érdekes részlet. Kérdésre válaszolva Antali azt mondta, hogy a vasút átalakítása érinti a létszámot is, de elsősorban a "fehérgallérosok" körében, és nem a végrehajtó személyzetnél. Ez már csak azért is fura, mert ha bezárnak vonalakat, akkor az addig azon kalauzként, bakterként, masinisztaként stb stb stb tevékenykedő emberekkel mi lesz? A "fehérgallérosok" eddig is az irodákban ültek, elvileg nekik nem lesz kevesebb a "munkájuk". Akkor meg most hogy? Nem értem én ezt már.

Mindenestre ezekkel a vonalbezárásokkal nagyon ki fogják húzni az embereknél a bicskát. Például ezen a vonalon is, nem hogy ritkították volna csak a járatokat, meg a megállókat, egy az egyben bezáratták a vonalat. A vonat szimbolikus jelentőséggel bír. Azoknak is fontos, akik nem utaznak rajta, ezért nem mindegy, hogyan áll az aktuális kormányzat a témához.

Amúgy nagyon bízom benne, hogy valamit rosszul értelmeztem, és amikor holnap felkerül a MÁV honlapjára a 2010-es menetrend-tervezet, akkor ott lesz a salgótarjáni vonat is.  Kedden minden eldől.

Ha viszont nem kacsa a dolog, akkor Székyné helyében egy gyors sajtótájékoztatón kérném az "aláírásgyűjtőket", hogy keressék fel őt is, hogy aláírhassa a tiltakozást a vasútvonal megszűntetése ellen, hiszen a szignó-szerző akcióra reagálva azt mondta, hogy bármikor partner lenne az aláírás-gyűjtésben a Hatvan-Somoskőújfalu vasútvonal megmentése érdekében, de tudomása szerint ennek megszüntetéséről nincs szó.

Szó nem is volt róla, egyszerűen csak megszűntették. Bár ahogy a feljebb olvasható agyszüleményemben is megfogalmaztam, lehet hogy voltak akik igenis tudtak a készülődő döntérsről, és ennek leplezésére, teljes elterelő hadműveletként találták ki ezt az aláírásgyűjtő akciót. Az MSZP-hez illene ez a történet...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kismoszkva.blog.hu/api/trackback/id/tr481461569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JSM 2009.10.19. 23:48:34

Jó kis írás...

galagonya 2009.10.20. 00:00:30

Namármost ezzel csak egy dolgot lehet elérni, vagy kettőt:
- a vonat is, a busz is igaz, hogy egy irányba megy, de párhuzamosan! A pesti busz nem megy be azokba a falvakba, ahol a vonat jár, illetve amelyik bemegy annak a menetideje is jóval hosszabb, ráadásul az emberek nem csak Pest felé akarnak utazni, hanem Szolnokra, Miskolcra is, az-az a buszoknak Hatvanban az állomást is érinteni kell - tovább nő a menetidő. Tehát elég gázos lesz a menetrend tervezés. Ráadásul a menetdíj kedvezmények sem teljesen egyformák ha jól tudom. A teherforgalom is megszűnik? Mert ha nem, akkor a személyzetnek ugyanúgy ott kell lennie minden állomáson, sorompónál, az-az a vonalat ugyanúgy fenn kell tartani, és akkor a személyvonat is el tud döcögni Hatvanig! kb 100 ember elveszíti a pesti munkahelyét, aki hajnalok hajnalán vonattal járt fel dolgozni, ha a volán nem változtat a szokásán és nem indít hajnal négykor járatot.

BéKu 2009.10.20. 07:38:57

@galagonya: A párhuzamos vasút-volán közlekedéssel valóban kell kezdeni valamit. Az sem kérdés, hogy a MÁV sem úgy működik, ahogy kellene, kell is rajtuk majd alakítani, na de azért ne egy tollvonással döntsünk már több száz, ne adj Isten több ezer ember sorsáról.

Egyébként Galagonya elvileg ez csak a személyszállításra vonatkozik. A kis falvakkal meg már régóta nem foglalkozik senki. Ha vidéken élsz, és legfőképpen faluban, akkor dögölj meg! (mármint nem te, hanem úgy általánosságban ez a felfogás uralkodik)

galagonya 2009.10.20. 16:40:37

Most olvastam az indexen, és ha jól értelmezem, csak a közvetlen Salgótarján-Budapest vonat szűnik meg, ami különben is nevetséges, mert naponbta egy vonatpár volt, viszont több buszjárat lesz.

Magyarul megint hülyén fogalmaztak, nem közérthetően, hogy a falusi is megértse :(

A kisfalvakba régen legalább a munkás járatok kimentek, de mivel már nincs hova járni melózni, igy már a járat se kell :(

BéKu 2009.10.20. 17:23:29

@galagonya: Én is valahogy így értelmezem, az Indexen normálisan össze lett foglalva, de majd még este átnyálazom a közlekedési minisztérium honlapján található cuccokat is.

A tervezett buszjáratok mindenesetre nekem nagyon szimpatikusok :-)))

Például lesz busz 22:40-kor Pestről hazafelé, ez szerintem nagyon jó ötlet :-))

galagonya 2009.10.20. 18:45:30

Ha tényleg lesz ilyen késői busz, akkor a tarjáni emberek elkezdhetnek színházba járni Pestre :)

fi1926or 2009.11.22. 16:52:11

Elolvastam a kommentedet, talán ezt kellett volna elsőnek nekem is.. Pár észrevételt, ha megengedsz (a sorrendiséget nélkülözni fogom..:))) ):
- a 4-5 milliárddal pont bele találtál-ennyit fognak megspórolni a bezárásokkal (de hallottam már olyat is, hogy csak 2-t..de a 4-5 a nagyon max)
-94-től 2006-is szocialista városvezetésünk volt. SOHA, SENKI nem rágta közölük az elvtársaik fülét Pesten, hogy "figyu má', csináljatok már valamit nálunk a vasúttal, mi vagyunk az egyetlen megye, haol nincs villamosítva 1 méter pálya sem..." ez senkinek nem jutott eszébe
-ennek következtében a pályaállapot évről-évre romlott, és még pár éve volt olyan-igaz, gyorsvonat-ami 1ó6perc alatt ért fel Hatvanból Tarjánba, addig most ez több, mint másfél óra,benne a "szörnyűséges" zagyvapálfalvai kereszttel, ahol a páros vonatoknak néha negyedórát kell dekkolniuk
-Vizsláson decembertől nem áll meg a vonat, mert -lényegében-senki nem szállt fel ott rá.. a helyi polgármester meg azt se tudta, hol van a megállóhelyük...
Antali, Hónig stb...a felső pozícióban lévő KHEM-vezetők egyszerűen buták..élen Hóniggal..tragédia, elhiheted..
-beszéljünk egy pozitív dologról is, ezek a Pest-Tarján buszok, most már pestről is óránként fognak közlekedni a NEM-betérősek, így az a jópár ember-közöttük én is-aki mindennap ingázik, nem fog akkorát szívni ezentúl..lesz egy késő esti Bp-Taján járat is (ez mondjuk bemegy Pásztóra), így akár egy esti meccs után is haza lehet jönni, nem kell a haverhoz bekunyerálnod magad..:)))

BéKu 2009.11.22. 17:52:46

@fi1926or: Így van, ez most tök jó lesz. Tetszik nagyon az új menetrend. Én is mindennap ingázom, szóval nekem is nagyon jó lesz az új variáció, az esti busznak meg külön örülök, ahogy azt már az egyik fenti kommentemben is megtettem... :-))

Gusztosnak többször is szerepelt a választási programjában, egyszer Kóka is itt volt reprezentálni magát a témában. Reménytelen. Pedig én tuti vonatpárti lennék, ha normális vonat közlekedne erre. Így viszont marad a busz :-))

galagonya 2009.12.13. 12:59:29

Láttad már az új menetrendet?
Nincs 04.40-es hajnali pesti busz és 14.40 után 20.10-ig semmi, van 22.40-es tarjáni, viszont a 20.30-ast kivették előtte pedig csak körjáratok jönnek.

BéKu 2009.12.13. 13:37:24

@galagonya: Mi?
Még nem láttam, de ha az úgy van, az hatalmas nagy hülyeség és baromira nem erről volt szó! Meg is nézem...

BéKu 2009.12.13. 13:45:12

@galagonya: Na megnéztem. Nagyon megijesztettél :)))

Igen, egy csomó régi busz megszűnik, de lesz helyettük új. Mostantól minden óra 40-kor jön hazafelé is, meg megy Pestre is a busz,ami nem bemenős. 20:30 nincs, de 20:40-es igen. Meg végig óra 40-kor jön "kinti" busz haza pestről :D

Nem tudom mit néztél :D

galagonya 2009.12.13. 18:35:13

Én a menetrendek.hu-t. Megnéztem újra, én sehol nem látom pl. a 20.40-est :(
De megnéztem pl a ma /13/ délutáni pesti buszokat, és 14.40 után nincs busz 20.10 ig az M3-on
Te hol nézted az új menetrendet??

BéKu 2009.12.13. 20:38:25

@galagonya: www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1020&dir=to

www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1020&type=&dir=from

itt :D

Egyébként a menetrendek.hu-n tényleg nincs fent, most néztem. Valami kavar van megint!

galagonya 2009.12.14. 08:25:02

Akkor a menetrendekeln rosszul van feltüntetve :( Köszi igy egy kicsit megnyugodtam :)