Egy kis információ az aláírásgyűjtőknek
2009. szeptember 28. írta: BéKu

Egy kis információ az aláírásgyűjtőknek

Tegnap írtam erről az ominózus vonatos, aláírásgyűjtős, roppantmód lúzer kezdeményezésről, amely mögött szvsz a baloldal áll. Nos közben gondolkoztam a témán, és rájöttem, hogy TÉNYLEG szerencsétlenek, hogy iskolákban kezdték meg a kis akciójukat.

Ezen poszt főtartalma azonban nem ez, hanem egy Indexes videó, amit alább lehet majd látni. Igen. A vasútbezárásokról szól. Arról, hogy a kormány (és nem az önkormányzatok!!!) több olyan vonalat is meg akar szüntetni, amin tömött vonatok közlekednek, ahol lehetetlen ésszerűen, és gazdaságosan pótolni a kieső közlekedést, mert 6 busz kellene reggelente, annyian utaznak. Ahol az emberek szeretik a vasutat! Még Karsai József (MSZP) is kiakadt Bajnaira, gyakorlatilag lehülyézte a miniszterelnököt. Karsaival sok mindenben egyetértek, csak az a baj vele, hogy a médiában állandóan hangoskodik, aztán valahogy mégis mindig együtt szavaz a pártjával...Szóval nézzétek a videót!

Aláírásgyűjtőknek fokozottan ajánlom, különös tekintettel 2:07-től, ahol is megjelenik a Magyarország térkép, rajta KÉKKEL (az aláírásgyűjtők kedvéért a nagybetű, nehogy összekeverjék a vonalakat) pedig azok a vasútvonalak, amelyeket meg akar szüntetni a kormány... Szegény Békés megyeiek gyűjtögethetnék az ellenszignókat, meg tünthetnének, bár sokat az se érne. De nekik legalább lenne miért! Ott van igény a vonatra, mégis megszüntetik... Karsai a végén még magyarázkodik egy sort, hogy miért nem szólalt fel vasút-ügyben a frakcióülésen, de arra a kérdésre, hogy mi lesz, egyértelműen válaszol: be fogják zárni. Mégegyszer mondom, hogy az aláírásgyűjtők is megértésék: A K-O-R-M-Á-NY fogja megszüntetni a vonalakat (DE Somoskőújfalu-Hatvan nincs rajta ezen a listán!!!!!). A kormány, és az őket támogató M-SZ-P, SZ-D-SZ frakció. Nem az önkormányzatok, nem a helyi politikusok. Ők csak kishalak ebben a játszmában.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismoszkva.blog.hu/api/trackback/id/tr1001414268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

galagonya 2009.09.30. 02:57:16

A 81-est valóban nem az önkormányzat fogja bezáratni, sőt a kormány se, hanem az utasok, akik átszoktak a buszra. Mára már nem igazán versenyképes a vasút a busszal szemben a Tarján-Bp vonalon. ( Menetidő!!)

Az önkormányzatoknak a menetrendbe van beleszólása, pl. hogy hol álljon meg a vonat, illetve mennyi vonat induljon. (Szerintem pl. ezért nincs normális gyorsvonat Pestre, mert Verebélyben, Taron is kiharcolnák/ták, hogy megálljon a vonat)

BéKu 2009.09.30. 08:04:17

@galagonya: Ebben igazad! Én például nagyon sajnálom, hogy még mindig nincs korszerűsítve (villanyvonat!) a 81-es vasút.

Borzasztó látni az üres vonatokat, pedig például én személy szerint simán elhagynám a kényelmetlen buszokat, ha a vonatokon a menet idő nem lenne annyi, amennyi.

Ezekre a piros vonatokra már azt sem lehet mondani, hogy elavult vagy valami, mert ennyire a buszok is azok.

Nehéz ezzel mit tenni, szerintem inkább ösztönözni kellene a vonaton való utazást, mert kénylemesebb!, mert normális keretek között gyorsabb!, meg mert annak tényleg van egyfajta feelingje.

Jah, és környezet kímélőbb! Én például a kamionok egy részét is ráparancsolnám a vasútra. Nézegetem a különféle dok. filmeket, mutatják, hogy pl. Franciaországban több kilométeres vonatkígyók tekeregnek, de ezen nem utasokat szállítanak, hanem kamionokat. Amik addig is nem pöfékelnek, meg nem rongálják az utat. Itt miért nem a vasút korszerűsítés, a vasút népszerű
sítése a cél, hanem épp ellenkezőleg, a leépítés???? :-((

BéKu 2009.09.30. 08:14:13

@galagonya: Jah igen, azt elfelejtettem hogy nyilván azt senki sem kérdőjelezi meg, hogy racionalizálni kell a vonalakat, meg a menetrendet, de ezt nem a fűnyíró elv alkalmazásával kell megtenni. Basszus Dunántúli ismerőseim fel se ülnek a bussszra, csak és kizárólag vonattal közlekednek... :-((

galagonya 2009.10.01. 08:43:05

Egy lényeges kérdés van: menetidő-menetrend.
Busz - 1ó 45p
Vonat - 2ó 29p
Budapestre elég sokan járnak napi rendszerességgel dolgozni 8-16-os munkaidővel.
Vonat 4.28-kor indul pl. nincs hozzá helyijárat!!!! + hatvani átszállás!
Busz 5.40-kor és 15 percel később van érkezése (igaz ez általában megcsúszik, de a vonat se szokott pontosan érkezni)
Van még mit magyarázni ezen??

BéKu 2009.10.01. 09:23:06

@galagonya: Magyarázni nincs, de az azért egy érdekes kérdés felvetés lenne, hogy aki megtervezte ezt a menetrendet, szándékosan k*rta-e el így, vagy mégis mi volt a szándéka?
Ha akarnák az illetékesek, lehetne normális vasúti közlekedés a környéken. Én örülnék neki...

galagonya 2009.10.01. 14:17:29

Normális helyijárat sincs. idegenforgalmat akarunk a városban, miközben pl. sz.r az utastájékoztatás: beállsz egy megállóba, és nem tudod mikor jön a busz, nem tudod mit érint stb. stb...

naavii 2009.10.14. 20:43:00

Kedves barátaim, tippeljétek meg, melyik az a megyeszékhely, amelyikről nem jár intercity Budapestre?

Igen, az, nyert!

Szóval van még mit fejleszteni. Egyébként meg nem hiszek a "van rá igény - nincs rá igény" érvelésnek. Ha ezen a vonalon is halk, tiszta és kényelmes Siemens Desiro-k (vagy hasonló kvalitású szerelvények) járnának,akkor lenne utas. Akkor nem mennének kocsival, busszal, mert bizony a SD gyorsabb, mint a busz (pláne, ha nem áll meg minden fánál) és az s mindegy, hogy a Stadionoknál tesz-e le, vagy a Keletiben.

BéKu 2009.10.15. 07:05:23

@naavii: Egyetértek! Korszerű, gyors vonatok, némi propaganda a vasút pozitív mivoltára, aztán szerintem a volánnak kellene törnie a fejét, mert sokan tényleg a sihuhúúút választanák. Én egy svájci utazásom óta vagyok vonatpárti :-))
Bár kiskoromban is szerettem :-)